Voedselbank Rivierenland Voedselbank Rivierenland
De Voedselbank Rivierenland wil een bijdrage leveren aan de verzachting van (verborgen) armoede. Zij doet dat door kwalitatief goede voedingswaren in te zamelen en vervolgens voedselpakketten uit te delen aan gezinnen en alleenstaanden die in armoede leven.
Ondanks een fijnmazig systeem van sociale voorzieningen in ons land zijn er gezinnen en alleenstaanden die in armoede leven. Om de zelfredzaamheid van deze mensen te vergroten, werkt de voedselbank nauw samen met lokale organisaties die de mensen helpen om weer op eigen benen te staan. Hulp van de voedselbank moet immers altijd tijdelijk zijn.
In de kerken van de PGT wordt regelmatig gecollecteerd voor de Voedselbank Rivierenland.
Daarnaast is er de mogelijkheid om wekelijks, lang houdbare producten zoals blikken soep, potjes groente, rijst of macaroni, te doneren. In alle kerkgebouwen van de PGT staat een geel krat waar men spullen in kan doen voor de voedselbank in Tiel, zodat wij regelmatig met volle manden naar de voedselbank kunnen.