Nieuws rondom de Sint Maartenskerk Nieuws rondom de Sint Maartenskerk
Verhuur
In het licht van de toekomstige ontwikkelingen heeft Geert-Jan van der Sangen het beheer van Jan Tijssen overgenomen met ondersteuning door Heleen van den Berg. Jan heeft na jaren als vrijwilliger te kennen gegeven het te willen overdragen aan een ander. PGT is hem zeer erkentelijk en dankbaar dat hij dit zo lang met zoveel betrokkenheid heeft willen doen voor de Sint Maartenskerk.

Gezien de plannen die Geert-Jan al eerder heeft gepresenteerd aan de PGT is dit een logische stap. Ter voorbereiding van de verdere uitwerking wordt als werknaam de eeuwoude naam ‘De Grote Kerk Tiel’ nieuw leven ingeblazen. Deze naam is nu beschermd en zal ook voor alle overige activiteiten gebruikt worden. De Sint Maartenskerk is een mooie naam voor de religieuze pijler en de Grote Kerk Tiel voor de overige pijlers van het nieuwe plan. De verhuur (informatie en boekingen) zal enkel digitaal plaatsvinden via het e-mailadres
info@grotekerktiel.nl
Op de website www.grotekerktiel.nl treft u informatie aan over kerk en verhuur. Nu nog summier maar dit zal in de loop van de tijd groeien. Geert-Jan heeft het plan gepresenteerd aan Rotary Club Tiel en gevraagd om ondersteuning in mensen en middelen. De Rotary heeft dit project gekozen als ‘goed doel’ voor 2021-2022, dus dat is goed nieuws.

Verbouwing
Naast de exploitatieplannen gaan we ook investeren in de kerk. De eerste verbouwing zal van het kerkelijk bureau zijn. Op de begane grond worden extra toiletten gerealiseerd, er komt een keuken en een nieuwe trap naar boven. Het geheel wordt gemoderniseerd en geschikt gemaakt voor de toekomst. Uiteraard in dienst van de verhuur, maar ook noodzakelijk voor de kerk. Op deze manier kunnen we al starten met tal van activiteiten. In de kerk zal niet veel verbouwd worden, daar zoeken we naar modulaire of reversibele oplossingen. Daarover zullen we u in de toekomst informeren. Wanneer u nu al meer informatie wenst of tips heeft kunt u mailen naar info@grotekerktiel.nl t.a.v. Geert-Jan van der Sangen.