zondag 4 juni 2017 om 10.00 uur

Kerkdienst Sint Maartenskerk
Voorganger(s): Ds. L. de Ronde

Pinksteren: Voor een langere adem…!
De Pinksterviering op zondag 4 juni 2017 zal een gezamenlijke dienst van de gehele PG Tiel zijn, die gehouden wordt in de Sint Maartenskerk. Aan deze dienst zal ook het koor ProCanTi onder leiding van Ben Middeldorp haar medewerking verlenen.  Pinksteren is de vijftigste dag van Pasen en we vieren het komen van de levende Christus als de Heilige Geest voor de kerk, het lichaam van Christus, en heel Gods wereld. Naar Joodse traditie is Pinksteren ook het begin van de oogst: de eerstelingen worden binnen gehaald. We komen op adem en de toekomst mag beginnen.
In deze Pinksterviering zullen we vooral stilstaan bij de Geest als leven brengende, inspirerende adem van God….Deze adem is onze Bijstand (Trooster, pleitbezorger, advocaat, zie Johannes 14: 25 e.v.) tot blijvende bevrijding. Want de Heilige Geest is gericht op duurzaamheid..!
In het verlengde van onze Pinksterviering wordt u bij de Maartenskerk deze duurzame bevrijding als concrete fairtrade-producten ook aangeboden na de dienst.

Ds. Leen de Ronde

Dit is de eerste duurzaamheidsactie van de werkgroep Groene Kerk van de PGTiel.
Na de Pinksterdienst gaan wij proeven van de fairtrade Alex Meijer & CO koffie.
Uiteraard is er ook thee of fris.

Tevens vragen wij u om lekkere fairtrade of biologische hapjes te maken en mee te brengen voor na de dienst, zodat wij allemaal hiervan kunnen proeven. Denk aan eigengemaakte broodjes, jam, koekjes, cake en vruchtensap (Bommelsap) enz.

Neem voor de zekerheid ook maar iets extra mee in uw portemonnee voor het geval dat het lukt om u fairtrade producten aan te bieden.

We hopen op veel mensen, samen vieren en genieten.
U bent van harte uitgenodigd.

Namens de werkgroep Groene Kerk Tiel
groenekerk@pgtiel.nl