zondag 12 december 2021

Adventsconcert ‘Magnificat’ (alleen online)

Datum:
 zondag 12 december 2021
Tijdstip:
Locatie:
 Ivm met corona alleen online.

Adventsconcert ‘Magnificat’ Tiels Madrigaal Koor zonder publiek

‘Magnificat’ is de titel van het concert, dat het Tiels Madrigaal Koor o.l.v. Gonny van der Maten op 12 december zou geven in de Sint Maartenskerk te Tiel. Het koor zingt wel, maar zonder publiek.
Het concert wordt coronaproof opgenomen en is daarna via een link op de website van het koor te beluisteren.
Op welke manier dat gebeurt, was bij het aanleveren van dit artikel nog niet duidelijk. Raadpleeg daarom de website www.tielsmadrigaalkoor.nl

Klik hier voor het programmaboekje Adventsconcert 12 dec 2021.
Daarnaast kunt u het concert ook gelijk meekijken (of later terugkijken) via kerkdienstgemist.nl

Drie Magnificats zullen die middag klinken: van de Nederlandse componist Andriessen (Latijnse tekst) en de Engelse componisten Stanford en Purcell. Drie totaal verschillen stijlen, maar alle drie indrukwekkend.
Daarnaast zijn werken te beluisteren van Praetorius, Reger, Sweelinck, Schütz, Elgar, Gardner, Scott-Burt en Willcocks.

Jonathan Kooman zorgt bij een aantal stukken voor de orgelbegeleiding, zowel op het imposante Bätz-Witte orgel als op het kistorgel. Dit laatste instrument is aan het TMK overgedragen door het verzorgingshuis ‘De Vier Gravinnen’. Op de website van het koor is over dit orgel interessante informatie te vinden.
Jonathan zal ook nog drie solostukken spelen, waarvan één op het kistorgel.

Praktische bijkomstigheid is dat een deurcollecte nu niet mogelijk is.
Toch kunt u een bijdrage leveren ter bestrijding van de kosten van deze uitvoering.
Dat kan door uw gift over te maken naar het onderstaande rekeningnummer van het Tiels Madrigaal koor.
Wat ook handig is, het betaalverzoek via de code (hier rechts) te scannen met de Camera App op uw telefoon. Alvast onze hartelijk dank!

NL81 RABO 0158 3681 69
t.n.v. Het Tiels Madrigaal Koor