zaterdag 6 oktober 2018

Tijdstip:
 09:30 uur  - 14:00 uur
Locatie:
 Postillion Hotel te Bunnik (Ut)
Prijs:
 nvt

Dagindeling en locatie
Het programma zal starten om 9:30 uur met een algemene presentatie waarna u cursussen kunt volgen. De dag zal worden afgesloten met een lunch die start om 13:15 uur.

Deze dag wordt gehouden in het Postillion Hotel te Bunnik in de provincie Utrecht, centraal in het land gelegen.  Er is voldoende gratis parkeergelegenheid en deze locatie is ook uitstekend met openbaar vervoer te bereiken.

Het Cursusaanbod.
Er worden in totaal 6 cursussen geboden in de vorm van een presentatie. Daarnaast is er een vraagbaak waar u in de gelegenheid bent vragen te stellen die betrekking hebben op de situatie in uw eigen kerk. Deze vraagbaak zal tijdens de lunchpauze worden gehouden van 13:15 uur tot 14:15 uur zodat u voor of na uw lunch hiervan gebruik kunt maken.

Starterscursus (van 11:00 uur tot 13:00 uur)
Heeft u de beheerdersfunctie voor Kerkomroep binnen uw kerk recent tot taak gekregen óf bent u pas aangesloten op Kerkomroep? Dan is dit voor u een hele geschikte cursus!

Speciaal voor nieuwe contactpersonen is er een Starterscursus waarin allerlei onderwerpen kort aan bod zullen komen zodat u de basisbeginselen onder de knie kunt krijgen.
De volgende onderwerpen en de bijbehorende basisbeginselen komen aan bod:
sIKN Beheer, Zender, KerkWebRadio en de MediaBox, Internettoegang

Overige cursussen (3 rondes van 30 minuten tussen 11:00 uur en 12:30 uur)
Voor die contactpersonen die al enige tijd gebruik maken van de systemen of juist geïnteresseerd zijn in andere onderwerpen, worden er 5 cursussen aangeboden waarvan u er 3 kunt bijwonen:

sIKN Beheer Nieuw:
sIKN Beheer website wordt vernieuwd en tijdens deze cursus maken wij u wegwijs in het nieuwe beheersysteem.

Zender voor ervaren gebruikers:
u krijgt meer informatie over zenderversie 3,4 en 5, het model wat vanaf medio 2010 geleverd is. U wordt geïnformeerd hoe u zelf zaken in de zender aan kunt passen zoals volume. Ook zal er aandacht zijn voor het uitzenden van beeld met een videozender.

Thuis Kijken & Luisteren via de MediaBox, Humax, Apple TV of Chromecast:
er zijn veel manieren om te kunnen kijken en/of luisteren.  Zo kan men via de eigen TV met een MediaBox, Humax, Apple TV of Chromecast de dienst of viering thuis meebeleven. Tijdens deze cursus krijgt u meer uitleg over deze oplossingen voor bij de mensen thuis.

Koppeling tussen Kerkomroep en de website van de kerk:
Er zijn diverse mogelijkheden om de uitzending van de kerk via Kerkomroep ook in de website van de kerk zelf te tonen. Zo kan de bezoeker van uw kerkwebsite direct de dienst of viering thuis meebeleven. Tijdens deze cursus informeren wij u over de diverse manieren waarop u dit kunt realiseren.

Het uitzenden van beeld: aandachtspunten voor privacy & AVG:

u zendt beeld uit of wilt beeld gaan uitzenden en u wilt graag weten welke aandachtspunten er zijn op het gebied van privacy en de AVG.

Geinteresseerd?
U kunt zich tot 14 september aanmelden bij Jaap Klokman en/of Jaap Baas en laten inschrijven voor uw gratis deelname aan deze Kerkbeheerdersdag:

Met vriendelijke groet,
sIKN