agenda en activiteiten
« vorige  |  februari 2019  |  volgende »

Maandag 4 februari 2019 Groene Kerk: besparing met LED verlichting
Locatie: Wijkcentrum Het Oosthonk , Meeslaan 2a, Tiel
Tijdstip: 19:30 uur  - 21:30 uur
Prijs: gratis

Flink besparen met LED lampen
Op maandagavond 4 februari a.s om 19.30 uur is er een gratis voorlichtingsavond over hoe u kunt besparen met LED verlichting. In deze dure periode is het fijn om te weten dat u kunt bezuinigen op verlichting en dat een LED lamp helemaal niet veel hoeft te kosten. Bovendien kunt u tegenwoordig met LED ook heel eenvoudig een gezellige sfeer in huis creëren.

Tijdens de voorlichtingsavond beantwoordt ingenieur Jeroen van Agt uit Eindhoven alle vragen over LED verlichting. Om te besparen moet u namelijk wel de goede LED lampen kopen en dat is een stuk lastiger dan het kopen van een gloeilamp. Een verkeerde keus kan bovendien duur uitpakken.

Jeroen van Agt is oprichter van de onafhankelijke organisatie OliNo. Zij hebben in de afgelopen jaren duizenden energiezuinige lampen getest voor bedrijven als Philips en ze weten alles over de soort lampen die er zijn, aan welke kosten u moet denken en hoeveel u kunt besparen. Ook gaat hij uitgebreid in op het creëren van sfeer. De avond wordt georganiseerd door Fruitstad Energie in samenwerking met Het Nieuwe Wonen Rivierenland.

Locatie: Wijkcentrum Het Oosthonk , Meeslaan 2a, 4005 VR Tiel
De avond begint om 19.30 uur en duurt tot circa 21.30 uur.
Meer informatie fruitstadenergie.nl/nieuws
Dit is een activiteit van de werkgroep Groene Kerk

Dinsdag 5 februari 2019 Opgeven uiterlijke datum voor Caravaggio in het Centraal Museum Utrecht
Locatie: Utrecht
Prijs: 19,50 euro (6 euro met museumjaarkaart)

Zoals u op het schema van Vorming en Toerusting hebt kunnen zien, willen we met een groepje mensen op vrijdag 1 maart naar bovengenoemde tentoonstelling gaan. Vanwege de zeer grote drukte is het noodzakelijk om ruim van te voren online kaarten te bestellen. Let wel: deze expositie kost 19,50 euro per persoon. En met een museumjaarkaart 6 euro. Omdat het museum een tijdslot hanteert hoort u later nog hoe laat we (per trein) vertrekken.
Hebt U belangstelling, wilt u zich dan t/m uiterlijk di. 5 febr. a.s. opgeven? Graag een mailtje of telefoontje naar mij zodat ik bijtijds kan reserveren. Wilt u bij opgave meteen het bedrag aan mij overmaken?
Mijn rekeningnummer is:
NL 39 INGB 068 710 97 79 t.n.v. dhr. A.M. de Bruijn, Tiel.
Ton de Bruijn, tel.nr. 0344 610 296 of tondebruijn49@hotmail.com

Vrijdag 8 februari 2019 Fotopresentatie Oud Wadenoijen
Locatie: kerk Wadenoijen
Tijdstip: 19:30 uur inloop; aanvang 20:00 uur
Prijs: donateurs gratis (2 personen); niet-donateurs € 10 (inclusief consumpties)

Lia van Burk zal op vrijdagavond 8 februari aan de hand van oude foto’s en verhalen een nieuwe presentatie geven over het oude Wadenoijen. Ze laat dit keer (op een groot scherm) zien hoe het oude Wadenoijen én haar inwoners geleidelijk veranderden in het Wadenoijen van nu.
De avond wordt afgesloten met ‘De Gefopte Veldwachter’, een kort humoristisch toneelstukje zoals dat ook in 1913 in Wadenoijen werd opgevoerd.
M.m.v. Harry Sliepen, Dick Kat en Henk van ’t Slot, oud toneelspelers van de Toneelclub Wadenoijen.

Bij voldoende belangstelling zal er ook op zaterdag  februari een avond gehouden worden.

Reserveren voor deze avond kan telefonisch: 0344-661653 of per e-mail (donateurs hebben bij aanmelding voorrang)

Hier de uitnodiging in PDF.

Vrijdag 15 februari 2019 Afscheidsavond Ds. Leen de Ronde
Locatie: Drumptse Hof
Tijdstip: 19:30 uur  - 22:00 uur

Voor het afscheid van Ds. Leen de Ronde bent u allen van harte welkom bij de informele afscheidsavond op vrijdag 15 februari 2019.

Voor verdere informatie: Cornel Kirpestein
c.kirpestein@upcmail.nl  | Tel. 06 – 2223 7864.

Toekomstig adres van Leen en Moni de Ronde:
Braillestraat 7, 4416 DN Kruiningen, tel. 0113-381448.

Ds. Leen de Ronde wil met zijn afscheid graag de Syrisch Katholieke Kerk te Arnhem ondersteunen.
Voor dit doel en voor een gezamenlijk cadeau, kunt u een gift overmaken op rekeningnummer:
NL92 RABO 0362 9108 04 ten name van CVD van de Protestantse Gemeente Tiel, o.v.v.: Afscheid ds. Leen de Ronde.

Ook staat in de kerk een donatie-box als u contant wilt doneren.

Maandag 25 februari 2019 Deadline kopij Samen Kerk maart 2019

U kunt hier lezen hoe u kopij kunt aanleveren voor het kerkblad Samen Kerk.