agenda en activiteiten
« vorige  |  maart 2021  |  volgende »

Zondag 14 maart 2021 Groene Kerk Nederland: Online gebedsdienst voor het klimaat
Tijdstip: 15:00 uur

Klimaatalarm

Laat je stem horen voor het klimaat
Diverse christelijke organisaties, waaronder ​de initiatiefnemers van GroenGelovig ondersteun​en​ het klimaatalarm. We roepen jou en jouw kerk op om ook in actie te komen. Wat kun je doen? GroenGelovig is een platform van de christelijke organisaties GroeneKerken, Tearfund, ChristenUnie, Kerk in Actie, de Evangelische Omroep, A Rocha, Micha Nederland, Laudato Si’ werkgroep, CCA en CGMV.

Donderdag 18 maart 2021 GroeneKerken webinar: Maak je kerkgebouw duurzaam
Locatie: online - webinar
Tijdstip: 20:00 uur  - 21:30 uur
Prijs: gratis, aanmelden noodzakelijk

Aanmelden via: www.groenekerken.nl/webinars/

Vinden jullie als kerk de medemens en de schepping belangrijk? Dan hoort daar een duurzaam kerkgebouw bij! Maar hoe pak je dat aan?

In dit webinar gaat Teus van Eck met jullie aan de slag en nemen we de tijd om ervaringen en vragen met elkaar te delen. Teus heeft 40 jaar ervaring in de wereld van energie en milieu en werkte mee aan de toolkit van GroeneKerken.

Tijdens het webinar:

• ·Geeft Teus een overzicht van de stand van zaken rond energiebesparing en verduurzaming en onze eigen verantwoordelijkheden en mogelijkheden.
  • Laat Teus zien hoe je dit kan toepassen in je kerk:
  • Gaat Teus in op wat individuele gemeenteleden aan verantwoordelijkheden en mogelijkheden hebben op het gebied van energie, milieu en klimaat.
  • Vertelt een werkgroeplid over de energiebesparing in hun gebouw
  • Gaan we met elkaar in gesprek om elkaar te helpen en te inspireren de volgende stap te zetten.

Dit webinar is voor jou als je wilt weten hoe je als kerk of individueel duurzame stappen kunt zetten op het terrein van energieverbruik.
Meld je aan via het aanmeldformulier.

Zaterdag 20 maart 2021 Deadline kopij Samen Kerk april/mei 2021

Uiterlijk vandaag om 12 uur aanleveren.
U kunt hier lezen hoe u kopij kunt aanleveren voor het kerkblad Samen Kerk.