zondag 15 maart 2020

Geen Kerkdienst en Kerk op Schootviering Drumpt

De landelijke kerk (PKN) heeft de plaatselijke kerken dringend geadviseerd om geen bijeenkomsten te houden met meer dan 100 mensen. Deze maatregel geldt in principe tot en met 31 maart 2020.
Het Moderamen van de Protestantse Gemeente Tiel heeft daarom besloten alle kerkdiensten voor de komende zondagen te schrappen. Dat betekent dat de diensten op zondag 15 maart 2020 in Drumpt en in Wadenoijen niet door gaan.

Ook de afscheidsdienst in de kerk aan de Schaepmanstraat, die gepland stond op 22 maart 2020, gaat niet door. En dat geldt tenslotte ook voor de dienst van 29 maart a.s. in Drumpt.
Over de periode vanaf 1 april 2020 wordt in een later stadium een besluit genomen.

Op zondag 15 maart wordt op NPO2 om 9:20 uur een korte meditatie door Ds. René de Reuver vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk uitgezonden. Dit ter vervanging van de kerkdiensten die zondag niet door gaan. Deze uitzending wordt verzorgd door de EO.
In Tilburg vindt a.s. zondag een speciale ‘coronaviering’ plaats, die om 9:30 uur op YouTube te volgen is. Predikant Otto Grevink leidt de dienst: hij wordt bijgestaan door een zangeres en een pianist, verder is de kerk leeg.
Via de website coronaviering.nl kunnen mensen gebedspunten aandragen.
Watze Elgersma (scriba)